Povinně zveřejňované informace
Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999 Sb. ve znění pozdějších
předpisů:
1. Název:
Obec Radiměř
Obecní úřad Radiměř
ZUJ (kód obce): 578657
2. Důvod a způsob založení:
Obec Radiměř je samostatný právní subjekt zřízený na základě zákona o obcích č. 367/90 Sb. ve znění pozdějších předpisů.
Obec Radiměř je řízena starostou, jedním místostarostou, pětičlennou radou obce a zastupitelstvem obce s 15 členy zvolenými podle zákona č. 152/1994 Sb. o volbách do zastupitelstev.
Obecní úřad Obce Radiměř rozhoduje v přenesené a samostatné působnosti, v souladu se zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích ve znění pozdějších předpisů.
3. Organizační struktura:
Orgány obce jsou 15-ti členné zastupitelstvo, rada obce včetně starosty.
Orgány zastupitelstva obce jsou výbory : kontrolní a finanční.
Obecní úřad tvoří starosta, místostarosta, účetní obce a mzdová účetní.
Zastupitelstvo :
Funkce: |
Jméno: |
Kontakt: |
|
---|---|---|---|
starosta |
Roman Satrapa |
736 629 417 |
|
místostarosta |
Josef Češka |
|
|
|
|
|
|
radní |
Ing. Miroslav Kučera |
|
|
|
Jarmila Pomykalová |
|
|
|
Jiří Bureš |
|
|
|
|
|
|
finanční výbor |
Jindřich Kincl |
|
|
|
Mgr. Radka Satrapová |
|
|
|
Pavel Hozák |
|
|
|
|
|
|
kontrolní výbor |
Ing. Lucie Jedličková |
|
|
|
Vlastislav Doležal |
|
|
|
Bořivoj Peterka |
|
|
|
|
|
|
ostatní zastupitelé |
Bc. Ladislav Olšer |
|
|
|
Mgr. Jana Selicharová |
|
|
|
Josef Hozák |
|
|
|
Rostislav Jagoš |
|
|
4.Kontaktní spojení:
4.1 Kontaktní poštovní adresa: Radiměř 170, 569 07 Radiměř
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu: Radiměř 170, 569 07 Radiměř
4.3 Úřední hodiny: Po 7:30 - 12:00 13:00 - 17:00 hod
St 7:30 - 12:00 13:00 - 17:00 hod
Čt 13:00 - 15:00 hod
4.4 Telefonní čísla: 461 594 133
4.5 Číslo faxu: není
4.6 Adresa internetové stránky: www.obec-radimer.cz
4.7. Adresa e-podatelny: e-mail: obec@radimer.net (slouží i pro přijímání elektronicky podepsaných písemností)
4.8 Další internetové adresy: dolezalova@radimer.net - Jana Doležalová, účetní
5. Případné platbv lze poukázat: č. účtu 1283353379/0800 Česká spořitelna a.s. Svitavy
6. IČ: 00277258
7. DIČ: CZ00277258
8.Dokumenty:
8.1. Seznamy hlavních dokumentů:
- Územní plán obce Radiměř platný od 10.7.2014 - zveřejněný na adrese: https://www.svitavy.cz/cs/m-2543-prehled-platne-a-projednavane-uzemne-planovaci-dokumentace-obci-orp-svitavy/
- Pasport komunikací platný od 12.12.2013
- Strategie rozvoje a obnovy obce 2015-2020, platný od 19.05.2015
- Rozpočtový výhled 2017-2018 platný od 08.12.2015
- Rozpočtový výhled na období 2018-2019 platný od 13.12.2016
- střednědobý výhled rozpočtu 2019-2020.pdf
- střednědobý výhled 2019-2020 - tabulka.pdf
- Prohlášení o ochraně osobních údajů 2018.pdf
- střednědobý výhled rozpočtu 2020-2021.pdf
8.2. Rozpočet: Schválený rozpočet 2012.pdf , Schválený rozpočet 2013.pdf, Schválený rozpočet 2014.pdf , Schválený rozpočet 2015.pdf , Schválený rozpočet 2016.pdf, Schválený rozpočet 2017.pdf, Schválený rozpočet 2018.pdf, schválený rozpočet 2019.pdf
9. Žádosti o informace:
Požadované informace lze na obecním úřadě získat na základě ústní nebo písemné žádosti nebo prostřednictvím telekomunikačních zařízení (např. prostřednictvím sítě Internet). Pro informování veřejnosti je na OÚ k nahlédnutí seznam právních předpisů a dalších důležitých informací pro veřejnost. Zaměstnanci OÚ jsou povinni tyto předpisy a dokumenty na požádání poskytnout k nahlédnutí nebo za úhradu okopírovat.
10. Příjem žádostí a dalších podání :
Zaměstnanci OÚ přijímají ústní a písemné žádosti o poskytnutí informace, a současně i prostřednictvím telekomunikačního zařízení. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta, anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, bude žadatel upozorněn na možnost podat písemnou žádost o poskytnutí informace.
Na písemnou žádost odpoví obecní úřad písemně a to ve lhůtě 15 dní od přijetí podání nebo od upřesnění žádosti, a to písemně, nahlédnutím do spisu, včetně možnosti pořídit si kopii listinnou nebo na paměťových médiích. Obecní úřad může lhůtu pro poskytnutí informace v závažných případech prodloužit o 10 dnů, přičemž žadatel musí být o prodloužení a jeho důvodech prokazatelně informován (tj. doručení do vlastních rukou). Z písemné žádosti musí být jednoznačně jasné komu je určena, kdo ji podává, musí být srozumitelná, musí z ní být zřejmé, jaká informace je požadována a nesmí být formulována obecně. Pokud je žádost nesrozumitelná, vyzve zaměstnanec žadatele o poskytnutí informace ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil. Jestliže žadatel svou žádost do 30 dnů od výzvy neupřesní, bude žádost o poskytnutí informace odmítnuta.
Příjem žádostí a podání
Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.
V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
- odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu,
- odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
·Adresa e-podatelny
Elektronická podání v digitální podobě lze učinit těmito způsoby:
- vyplněním příslušného formuláře pro tyto účely Elektronická podatelna
- zasláním e-mailové zprávy na adresu elektronické podatelny obec@radimer.net
- osobním doručením technického nosiče dat, na kterém je uloženo doručované
elektronické podání.
Všeobecná pravidla elektronického podání:
1. Podle ustanovení § 40 odst. 3 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, je písemný právní úkon platný, je-li podepsán jednající osobou; činí-li právní úkon více osob, nemusí být jejich podpisy na téže listině, ledaže právní předpis stanoví jinak. Pokud je právní úkon učiněn elektronickými prostředky, může být podepsán elektronicky za podmínek stanovených zákonem č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů. V případě, že podání podává orgán veřejné moci, a to z důvodů vylučujících jinak závazné užití informačního systému datových schránek, je povinnen podání opatřit výlučně zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydávaným akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb („uznávaný elektronický podpis").
2. Pokud je podání učiněno prostřednictvím informačního systému datových schránek a je učiněno fyzickou osobou, pro niž byla datová schránka zřízena, podnikající fyzickou osobou, pro niž byla datová schránka zřízena, statutárním orgánem právnické osoby, členem statutárního orgánu právnické osoby nebo vedoucím organizační složky podniku zahraniční právnické osoby zapsané v obchodním rejstříku, jednající za právnickou osobu, pro niž byla datová schránka zřízena, nebo jimi pověřenou osobou, má podání stejné účinky jako úkon učiněný písemně a podepsaný, ledaže jiný právní předpis nebo vnitřní předpis požaduje společný úkon více z uvedených osob, tedy podpis příslušné osoby je nahrazen autentizací provedenou uvedeným informačním systémem (§ 18 odst. 2 zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů).
3. Pokud by ministerstvu bylo doručeno elektronické podání, které by nebylo opatřeno elektronickým podpisem podle výše uvedených pravidel, bude odesílatel podle posouzení povahy podání zpravidla vyzván, aby nedostatky podání odstranil, tedy aby k podání připojil svůj elektronický podpis.
Technické parametry přijímaných datových zpráv:
1. Datové zprávy jsou přijímány ve formátech:
*.doc nebo *.docx (dokument Microsoft World 97 a vyšší)
*.xls nebo *.xlsx (dokument Microsoft Excel 97 a vyšší)
*.ppt nebo *.pptx (dokument Microsoft Powerpoint 97 a vyšší)
*.odt (dokument OpenOffice Writer)
*.ods (dokument OpenOffice Calc)
*.odp (dokument OpenOffice Impress)
*.rtf (textový standard RTF-DCA)
*.txt (prostý text)
*.pdf (dokument Adobe Acrobat)
*.zip nebo *.rar (komprimovaný dokument)
*.jpg, *.jpeg, *.tif, *.gif (grafický formát)
2. Maximální velikost datové zprávy:
Podle § 5 vyhlášky č. 194/2009 Sb. je maximální velikost datové zprávy dodávané do datové schránky 10 MB.
3. Kontrola datové zprávy:
Datová zpráva nesmí obsahovat škodlivý kód, který může poškodit informační systém datových schránek, údaj v něm obsažený nebo výpočetní techniku držitele datové schránky; na základě § 7 vyhlášky č. 194/20098 Sb. takovou datovou zprávu správce informačního systému datových schránek nepřijme k odeslání, stejně jako datovou zprávu, která není vytvořena v přípustném datovém formátu nebo která převyšuje svou velikost maximální stanovenou velikost.
Potvrzení o přijetí a doručení elektronického podání:
Doručení datové zprávy se potvrzuje odesilateli neprodleně zasláním datové zprávy, pokud je orgán veřejné moci schopen z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele. Součástí zprávy o potvrzení doručení je
a) uznávaný elektronický podpis oprávněného zaměstnance orgánu veřejné moci nebo uznávaná elektronická značka orgánu veřejné moci,
b) datum a čas s uvedením hodiny, minuty a sekundy, kdy byla datová zpráva doručena, a
c) charakteristika doručené datové zprávy umožňující její identifikaci.
Postup v případě zjištění škodlivého softwaru u přijaté datové zprávy:
Pokud byl u datové zprávy zjištěn škodlivý software, není tato zpráva zpracovávána. Je-li možné z přijaté datové zprávy zjistit elektronickou adresu odesilatele, je na tuto adresu zasláno sdělení o zjištění škodlivého softwaru.
Další elektronické adresy
ID datové schránky: 6zga929
11.Opravné prostředky :
Proti rozhodnutí starosty obce o odmítnutí žádosti lze podat ve lhůtě do 15 dnů od data doručení rozhodnutí nebo od marného uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti písemné odvolání, a to prostřednictvím starosty. Ve věcech přenesené působnosti rozhoduje orgán nejblíže vyššího stupně. Jestliže odvolací orgán v uvedené lhůtě nerozhodl, má se za to, že odvolání bylo zamítnuto a napadené rozhodnutí potvrzeno s tím, že za den doručení rozhodnutí se považuje den následující po uplynutí lhůty pro vyřízení odvolání. Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat, je však přezkoumatelné soudem.
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen "stížnost") může podat žadatel,
-který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6,
- kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,
- kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo
- který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně; je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní povinný subjekt písemný záznam.
Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne
- doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3,
- uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7.
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti. Nadřízený orgán o stížnosti rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
12. Formuláře :
Jednotlivé potřebné formuláře, které jsou v kompetenci obce Radiměř mohou zájemci získat osobně na OÚ nebo je získají stáhnutím z úřední desky.
žádost o povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les.pdf
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací :
Návody pro řešení životních situací na www.portal.gov.cz - https://www.portal.gov.cz/obcan/
14. Předpisy :
14.1 Nejdůležitější právní předpisy /zákony/:
1/1993 Sb., Ústava České republiky
2/1993 Sb., Listina základních práv a svobod
491/2001 Sb. o volbách do zastupitelstev v obcích
106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů,
167/2012 Sb., novela - „ -
227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů
500/2004 Sb., správní řád, v platném znění
128/2000 Sb. o obcích /obecní zřízení/ v platném znění
133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech v platném znění
565/1990 Sb. o místních poplatcích v platném znění
250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich
183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)v platném
znění
159/2006 Sb., o střetu zájmů v platném znění ( novela 14/12017 Sb.,)
89/2012 Sb., občanský zákoník v platném znění
90/2012 Sb., o obchodních korporacích v platném znění
134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek
697/2016 nařízení EP a R o ochraně osobních údajů (GDPR)
13/1997 Sb. o pozemních komunikacích platném znění
135/1985 Sb. o požární ochraně v platném znění
84/1990 Sb. o právu shromažďovacím v platném znění
250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech ÚSC platném znění
455/1991 Sb., o živnostenském podnikání v platném znění
563/1991 Sb. o účetnictví v platném znění
114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny v platném znění
185/2001 Sb. o odpadech v platném znění
280/2009 Sb., daňový řád v platném znění
262/2006 Sb., zákoník práce v platném znění
106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím v platném znění
129/2000 Sb., o krajích (krajská zřízení) v platném znění
200/1990 Sb. o přestupcích
- zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
Výčet právních předpisů není úplný. Tyto a další právní předpisy včetně obecně závazných vyhlášek obce, jsou uloženy na obecním úřadu, kde jsou v úřední dny k nahlédnutí
14.2 Vydané právní předpisy:
Řád veřejného pohřebiště obce Radiměř 2020.pdf
Obecně závazná vyhláška č. 1/2019 - poplatek za komunální odpad.pdf
Obecně závazná vyhláška č. 2/2019 - poplatek ze psa.pdf
Obecně závazná vyhláška 1/2018 - kterou se ruší obecně závazná vyhláška č. 3/2017.pdf
Obecně závazná vyhláška 3/2017 - požární řád obce Radiměř.pdf
Obecně závazná vyhláška obce Radiměř č. 2/2017 - o nočním klidu
Obecně závazná vyhláška obce Radiměř č.1/2017- o místním poplatku z ubytovací kapacity.pdf
Obecně závazná vyhláška č.1/2016 - poplatek za komunální odpad
Obecně závazná vyhláška č. 1/2015 - stanovení systému ... odpadu...
Obecně závazná vyhláška č. 3/2015 - poplatek za psa
Obecně závazná vyhláška č. 1/2011 - poplatek ze vstupného
Obecně závazná vyhláška č. 3/2011 - poplatek za užívání veřejného prostranství
Výčet obecně závazných vyhlášek není úplný. Jsou uloženy na obecním úřadě a jsou v úřední dny k nahlédnutí.
Neplatné závazné vyhlášky obcí jsou uloženy v archivu obce
15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací:
Schválený Radou Obce dne 14.01.2020 usnesením č. 23/14.01.2020
KOPÍROVÁNÍ
na kopírovacím stroji - černobílá kopie: | |
Formát A4 jednostranně | 2,- Kč/ 1 kopii |
Formát A4 oboustranně | 4,- Kč/ 1 kopii |
Formát A3 jednostranně | 3,- Kč/ 1 kopii |
Formát A3 oboustranně | 6,- Kč/ 1 kopii |
na tiskárně z PC - černobílý tisk: | |
Formát A4 jednostranně | 2,- Kč/ 1 kopii |
Formát A4 oboustranně | 4,- Kč/ 1 kopii |
Náklady na odeslání informaci žadateli
- náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle ceníku České pošty s.p.
- v případě osobního odběru požadovaných informací nebude úhrada nákladů na odeslání žadateli účtována
Náklady za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací
paušální sazba za práci zaměstnance Obecního úřadu Radiměř | 221,- Kč/ 1 hod |
16. Licenční smlouvy
16.1 Vzory licenčních smluv
16.2 Výhradní licence
- vzor Podlicenční smlouva.doc (33,5 kB)
V Současné době nejsou pro Obec Radiměř poskytnuty žádné výhradní licence podle §14a ods. 4 zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
17. Výroční zpráva podle zákona č. 106/199 Sb.
2011: 2011 - seznam poskytnutých informaci.xls
2012: 2012 - seznam poskytnutých informací.pdf
Výroční zpráva o poskytnutí informací za rok 2012.pdf (255,6 kB)
2013: 2013 - seznam poskytnutých informací.pdf
2014: 2014 - seznam poskytnutých informací.pdf
2015: 2015 - seznam poskytnutých informací.pdf
2016: 2016 - seznam poskytnutých informací.pdf
2017: 2017 - seznam poskytnutých informací.pdf
2018: 2018 seznam poskytnutých dokumentů.pdf
2019: 2019 - seznam poskytnutých dokumentů.pdf
Další povinně zveřejňované informace:
1.Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999 Sb., § 5. odst. 3 - Poskytnuté informace:
Tabulka poskytnutých informací za rok 2018 podle vyhlášky 442/2006 Sb.,
Tabulka poskytnutých informací v roce 2019 podle vyhlášky 442/2006 Sb.,
2.Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999 Sb., § 5, odst. 5 - Rejstříky, registry, evidence a seznamy:
18. Ochrana osobních údajů
- Prohlášení o ochraně osobních údajů.pdf
- jmenování pověřence pro ochranu osobních údajů dle nařízení GDPR.pdf